Med et unikt logo design bliver din virksomhed genkendt gennem et professionelt udtryk

Dit logo er en betydelig del af din virksomheds visuelle identitet. Med et unikt logo sikrer du, at dit brand er genkendeligt. Men for os er genkendelighed ikke det største succesparameter. Gennem vores designproces lægger vi nemlig en særlig ære i at sørge for at dit firmalogo tydeligt afspejler din virksomheds værdisæt og fortæller noget om, hvad det er for en unik fortælling, der ligger bag dit brand.

Eksempler på logodesign

Vi designer dit logo, så det giver dig størst værdi

Det er en disciplin, der kræver indsigt, dialog og godt grafisk håndværk. Og det er netop her, vi kan hjælpe dig. Vi tager design af firmalogo seriøst. Her får du ikke en generisk behandling af skrifttyper og tilfældige figurer. Her får du et velfungerende logo, der er rettet mod at skabe en kommunikativ forbindelse til målgruppen, så din virksomheds værdier, vision og mission – og ikke mindst det produkt, du leverer – bliver lettere at huske.

Tag fat i os for at få et godt logo, der kan hjælpe dig på mange måder

Hos Vizuall er vi professionelle designere, der behandler din visuelle identitet med respekt. For vi mener, at dit logo først og fremmest skal signalere professionalisme. Det fordrer, at vi selv er professionelle i vores arbejde som designere, når vi bygger unikke logoer til alle vores kunder. Derfor begynder en stærk visuel identitet altid med en god dialog – og derfor håber vi, at denne side, som forklarer vores tilgang til at skabe dit logo, vil inspirere dig til at tage den indledende dialog.

Sådan arbejder vi med at skabe et unikt logodesign, der bygger bro mellem dig og dine kunder

Vi arbejder ud fra et fast framework, der gør, at du er i trygge hænder, når vi designer et unikt logo til dig. Når vi siger fast framework, lyder det måske lidt mekanisk og firkantet – men sådan er det ikke for vores firetrinsproces begynder med et åbent opstartsmøde, som er en personlig samtale, hvor vores primære opgave er at kortlægge din målgruppe og målgruppens motivationsfaktorer mv., så vi er sikre på at blive sporet godt ind på den retning, vi skal tage dit logo i, når vi skal til at designe.

Vi er klar til at hjælpe dig, både hvis du skal have et helt nyt logodesign eller ønsker dig et logo refresh af et eksisterende logo, som du har haft i noget tid.

Vizuall arbejde

Vi er modtagelige over for idéer og feedback

For os er det vigtigt, at du også selv bliver stolt af dit logo. Derfor præsenterer vi nogle forskellige muligheder for dig allerede i vores kreative idegenereringsfase, som naturligvis tager udgangspunkt i det output, vi fik med fra opstartsmødet. Efter at vi i fællesskab er blevet enige om en retning for dit design, går vores grafiske designere i gang med at designe dit logo færdig.

Vizuall arbejde

Sammen finder vi frem til den kommunikation, der formidler dit budskab bedst

Som et sidste trin vil vores grafikere skitsere, hvordan dit logodesign tager sig ud, når du engang skal tage det i brug. Her vil vi vise dig, hvordan dit logo fungerer på tryk og på digitale platforme, så du kan få den bedst mulige forståelse for, hvordan dit nye logo kan hjælpe dig med at få en effektiv visuel identitet. Selv i afslutningsfasen er du velkommen til at komme med dit input, så vi sikrer os, at du er helt tilfreds og ikke mindst får logoet, du bedst kan se dig selv i.

Sådan forløber vores proces, når vi designer dit nye logo

Her kan du få et indblik i processen fra den indledende dialog, til at du har de færdige filer i hånden. Vi tager dig i hånden gennem hele forløbet og faciliterer alle de vigtige møder til udveksling af idéer, sparring og korrektur, indtil du er tilfreds med logoet.

Den indledende dialog

Det er her, vi taler frit om ønsker og idéer, mens vi zoomer ind på det kommunikative behov, der bliver det værdimæssige udgangspunkt for vores designere.

Præsentation af forslag til logodesign

Det næste der sker er, at vi kommer med et tidligt bud på, hvordan dit logo eksempelvis kan komme til at se ud. Det gør vi for at have noget mere konkret at tale om i forlængelse af vores indledende dialog.

Designfasen

Det er i denne fase, at vores erfarne designere går i gang med at udarbejde logoet til dig, som nu tager udgangspunkt i vores udvidede fælles forståelse for, hvilken retning vi skal i.

Endelig godkendelse og levering

Du skal selvfølgelig have godkendt dit nye logodesign. Vi er først tilfredse, når du er tilfreds – det mener vi, er en af nøglerne til en god visuel identitet, som både fungerer for dig og for målgruppen.

Elementerne af et effektivt logodesign

Et logodesign handler om meget mere end blot at sætte dit firmanavn lidt smart op med nogle iøjnefaldende skrifttyper og levere dem. At destillere hele din virksomheds fortælling ned til et design, der i bedste fald er forholdsvist simpelt, er en kompleks proces. En proces, der kræver omfattende og specifik viden om design af logoer, tekniske muligheder, begrænsninger og filformater samt den psykologi og symbolik, der indgår i et gennemtænkt og veldesignet logo.

Heine

“Samarbejdet med Vizuall, har været helt fantastisk. Alle medarbejderne er meget åbne, og forstår lynhurtig, hvor vi vil hen.

For os var samarbejdet meget afgørende for, at Vizuall kunne hjælpe os med at få tankerne på papiret. Det lykkedes faktisk ved første udkast. De ramte plet og dermed havde de lyttet og forstået, hvor vi ville hen.

Vizuall udfører deres arbejde omhyggeligt og tager tiden til det, man skal have lavet. Helt fantastisk samarbejde.”

– Nanna Saugbjerg, Kvix

Heine

“Hos J.A. Plast står vi typisk selv for rekrutteringen af nye medarbejdere. Vi har her haft stor glæde at vores samarbejde med Vizuall, som har hjulpet os med at få den helt særlige J.A. Plast kultur synlig i vores stillingsopslag.

5 ud af 15 kvalificerede ansøgere til vores seneste ledige stilling nævnte specifikt ordlyden og stemningen i stillingsopslaget som årsag til deres ansøgning”

– Heine Vangsgaard, direktør J.A. PLAST

Nyd godt af vores professionelle erfaring og vores kreative kræfter

Når det er sagt, kræver det også mange kreative kræfter at komme frem med den ide, som udtrykker mest muligt i logoet. Derfor er det altid en god ide at alliere dig med et stærkt hold af erfarne fagprofiler, som ved, hvad et godt logodesign kræver, og som tager sig tid til processen med at finde det logodesign, der giver mest mening for dig, når logoet er færdigt.

Søg den personlige dialog med dit designbureau

Har du lyst til at høre mere om vores tilgang og filosofi i arbejdet med logoer, håber vi, at du vil tage en snak med os i telefonen eller på vores kontor i Thisted. Her vil du naturligvis kunne se eksempler på logodesign, som vi har hjulpet mange af vores andre kunder med, tale personligt med nogle af vores designere og høre om nogle af de resultater, vi har været med til at skabe gennem arbejdet med design og visuel identitet

Tag fat i os og få en snak om, hvordan vi kan hjælpe med dit logodesign

Med Vizuall som dit professionelle bureau, der hjælper dig med at få et helt nyt logo, er du sikret en tæt dialog og rådgivning omkring, hvordan vi kan løfte din virksomhed og øge din markedsværdi med grafisk design – i trykte medier, på digitale platforme og på andre kommunikationsmaterialer.

Som et kreativt og digitalt bureau sørger vi for, at det visuelle udtryk i dit logodesign bringer fokus på dine værdier, så dine kunder får indsigt i dine ydelser og forståelse for din mission og vision. Vi laver altid skræddersyede logoer og hjælper dig med at vække målgruppens interesse med målrettet og effektivt logodesign.

Kontakt os for en personlig dialog om, hvordan du kan få et professionelt udarbejdet logodesign, som er tilpasset dig og din forretning.

Elisa Grauenkjær

Direktør & grafisk rådgiver

+ 45 91 23 06 86

elisa@vizuall.dk