Rebranding af en ambitiøs og moderne virksomhed

J.A. PLAST har været gennem en rebrandingproces med det formål, at beslutningstagere skal se virksomheden, som den foretrukne leverandør inden for tagtilbehør.

Gennem workshops har vi arbejdet med J.A PLAST’s værdier og målgrupper. Vi har fundet ind til de vigtigste temaer, som er: tillid, enkelthed og fleksibilitet.

De nye temaer har betydet et skift i den visuelle identitet og strategiske kommunikation. Vi har arbejdet med kommunikation i stillingsopslag, samt udviklet en ny visuel identitet og hjemmeside.

Kategorier: Branding, Hjemmeside, Visuel identitet

Kunde: J.A. PLAST

Hjemmeside på PC skærm og mobil skærm
Vizuall / Cases / J.A. Plast

Heine

“Hos J.A. Plast står vi typisk selv for rekrutteringen af nye medarbejdere. Vi har her haft stor glæde at vores samarbejde med Vizuall, som har hjulpet os med at få den helt særlige J.A. Plast kultur synlig i vores stillingsopslag.

5 ud af 15 kvalificerede ansøgere til vores seneste ledige stilling nævnte specifikt ordlyden og stemningen i stillingsopslaget som årsag til deres ansøgning”

– Heine Vangsgaard, direktør J.A. PLAST

Completing every roof

– En tagline, der indkapsler J.A. Plasts vision

J.A. PLAST kan fuldende ethvert tag uanset form, farve, overflade og mængde

Det er let tilgængeligt, ubesværet og enkelt at komme igang.

Terminologi ændres fra tilbehør til fuldendelse

‘Alle’ relaterer til markedspositionen og missionen om at være den foretrukne leverandør

Et nyt og stilrent logo

Det nye logo skulle udtrykke enkelthed og soliditet. Vi valgte derfor at fjerne det sammentrukne J.A. ‘tag’, og forenkle logoet til et navnetræk i en moderne og solid font.

En midlertidig løsning

J.A. PLAST ville gerne introducere det nye logo, men havde behov for at bibeholde det originale, indtil ejerkoncernen havde godkendt det nye logo. Samtidig var det en reel bekymring om kunderne kunne genkende brandet, da vi i rebranding-processen foreslog et markant skift af farverne i den visuelle identitet.

Vi besluttede derfor at lave et midlertidigt ‘overgangslogo’, der kunne skabe en mere glidende overgang. Vi kombinerede det originale og det nye logo i overgangsperioden. Den grønne farve blev tonet over i grå, så det gamle logo ikke stak for meget i øjnene med den nye blå farvepalette.

Det originale J.A. PLAST logo

Det originale logo.

Overgangslogo, hvor det gamle logo bruges sammen med det nye logo

Overgangslogo hvor det gamle bruges sammen med det nye logo.

Det nye logo med payoff

Nyt logo med payoff

Farvepalette

Den nye farvepalette, bestående af en overvægt af blå farver, giver den nye visuelle identitet et roligt udtryk. Det blå vejes op af en gul kontrastfarve, der sætter liv i identiteten.

Valgte farver

Den nye farvepalette.

Illustrering af principper

Principperne ved tagventilation kan let og enkelt formidles ved hjælp af illustrationer. Da taghætter til ventilationen er hovedproduktet hos J.A. Plast, har vi illustreret, hvordan fugten ledes ud af boligen via taghætten.

Illustration af boligventilation

Boligventilation

Illustration af tagrumsventilation

Tagrumsventilation

Hjemmeside

På den nye hjemmeside er den nye visuelle identitet for alvor kommet til live, og er med til at skabe indtrykket af værdierne.
Målgruppen er B2B-virksomheder, hvor fordelene ved at vælge J.A. PLAST som leverandør tydeliggøres. Det gøres bl.a. ved at fremhæve produktkonceptet om 100% match, hvor taghætter kan matches til taget i både farve, profil og tekstur.

Udsnit af hjemmesiden

Udsnit fra hjemmesiden

100% match

– Et mærkat, der reflekterer produkternes fleksibilitet

Taghætte med mærkat 100% match
Taghætte med mærkat 100% match
Taghætte med mærkat 100% match

Ikoner

Vi har tegnet en række ikoner ifm. udvikling af hjemmesiden. Her er et udpluk fra fordelene ved at arbejde ved J.A. PLAST.

Ikon: bevægelse i arbejdstiden

Bevægelse i arbejdstiden

Ikon: helbredssikring

Helbredssikring

Ikon: tilskud til fitnesscenter

Tilskud til fitnesscenter

Ikon: kantineordning

Kantineordning

Ikon: massageordning

Massageordning i arbejdstiden

Ikon: rygestop

Rygestopkurser

“Jeg er enormt stolt af samarbejdet med J.A. PLAST. De er gået ind i samarbejdet med ordentlighed, nysgerrighed og et stort ønske om at være en del af processen.”

Lisbeth, Art Director

Lisbeth Sørresiig Alling

Art Director

+ 45 92 72 88 89

lisbeth@vizuall.dk