Rebranding af en ambitiøs og moderne virksomhed
J.A. PLAST har været gennem en rebrandingproces med det formål, at beslutningstagere skal se virksomheden, som den foretrukne leverandør inden for tagtilbehør.
Gennem workshops har vi arbejdet med J.A PLAST’s værdier og målgrupper. Vi har fundet ind til de vigtigste temaer, som er: tillid, enkelthed og fleksibilitet.
De nye temaer har betydet et skift i den visuelle identitet og strategiske kommunikation. Vi har arbejdet med kommunikation i stillingsopslag, samt udviklet en ny visuel identitet og hjemmeside.
Kunde: J.A. PLAST
Completing every roof
– En tagline, der indkapsler J.A. Plasts vision
J.A. PLAST kan fuldende ethvert tag uanset form, farve, overflade og mængde
Det er let tilgængeligt, ubesværet og enkelt at komme igang.
Terminologi ændres fra tilbehør til fuldendelse
‘Alle’ relaterer til markedspositionen og missionen om at være den foretrukne leverandør
Et nyt og stilrent logo
Det nye logo skulle udtrykke enkelthed og soliditet. Vi valgte derfor at fjerne det sammentrukne J.A. ‘tag’, og forenkle logoet til et navnetræk i en moderne og solid font.
En midlertidig løsning
J.A. PLAST ville gerne introducere det nye logo, men havde behov for at bibeholde det originale, indtil ejerkoncernen havde godkendt det nye logo. Samtidig var det en reel bekymring om kunderne kunne genkende brandet, da vi i rebranding-processen foreslog et markant skift af farverne i den visuelle identitet.
Vi besluttede derfor at lave et midlertidigt ‘overgangslogo’, der kunne skabe en mere glidende overgang. Vi kombinerede det originale og det nye logo i overgangsperioden. Den grønne farve blev tonet over i grå, så det gamle logo ikke stak for meget i øjnene med den nye blå farvepalette.
Det originale logo.
Overgangslogo hvor det gamle bruges sammen med det nye logo.
Nyt logo med payoff
Farvepalette
Den nye farvepalette, bestående af en overvægt af blå farver, giver den nye visuelle identitet et roligt udtryk. Det blå vejes op af en gul kontrastfarve, der sætter liv i identiteten.
Den nye farvepalette.
Illustrering af principper
Principperne ved tagventilation kan let og enkelt formidles ved hjælp af illustrationer. Da taghætter til ventilationen er hovedproduktet hos J.A. Plast, har vi illustreret, hvordan fugten ledes ud af boligen via taghætten.
Boligventilation
Tagrumsventilation
Hjemmeside
På den nye hjemmeside er den nye visuelle identitet for alvor kommet til live, og er med til at skabe indtrykket af værdierne.
Målgruppen er B2B-virksomheder, hvor fordelene ved at vælge J.A. PLAST som leverandør tydeliggøres. Det gøres bl.a. ved at fremhæve produktkonceptet om 100% match, hvor taghætter kan matches til taget i både farve, profil og tekstur.
Udsnit fra hjemmesiden
100% match
– Et mærkat, der reflekterer produkternes fleksibilitet
Ikoner
Vi har tegnet en række ikoner ifm. udvikling af hjemmesiden. Her er et udpluk fra fordelene ved at arbejde ved J.A. PLAST.
Bevægelse i arbejdstiden
Helbredssikring
Tilskud til fitnesscenter
Kantineordning
Massageordning i arbejdstiden
Rygestopkurser
“Jeg er enormt stolt af samarbejdet med J.A. PLAST. De er gået ind i samarbejdet med ordentlighed, nysgerrighed og et stort ønske om at være en del af processen.”
Lisbeth, Art Director