Visuel identitet til lokal favorit
Kvix har været igennem en fornyelsesproces. De har foretaget et skift fra at være traditionel tankstation til lynladestation med en mere moderne kiosk.
Vi har udviklet den visuelle identitet til det nye Kvix, samt designet materialer til butikken som f.eks. madpapir, dørmåtte, plakater, skilte og folie til døre og vinduer.
Kunde: Kvix
Vælg nogle farver – bare ikke den røde
Vi fik lov at lave en visuel identitet til Kvix, som skulle understøtte det nye koncept og de værdier, der lå bag. Det var eneste krav var, at vi ikke måtte bruge en rød farve.
For og imod
Grunden til ikke at vælge en rød farve er, at de nærmeste konkurrenter bruger den, og det vil derfor være svært at differenciere Kvix, hvis de vælger en rød.
Men på den anden side er rød en stærk signalfarve, som stjæler opmærksomhed og er appetitstimulerende – det er grunden til, at den ofte bruges af familierestauranter.
Et farvevalg, som udfordrer
Det er ikke nødvendigvis basisfarven, som skaber udtrykket. Det er, hvordan man bruger farven. Så i stedet for helt at udelukke den røde farve, har vi lavet en palette af farver, hvor rød indgår. På den måde begrænser vi os ikke, og vi differentierer os ved at skabe en helhedsopfattelse, som er anderledes end konkurrenternes. Ja, Kvix er rød – men de er også blå, gul og lyserød. Der er noget for enhver smag.
Kvixs nye logo hvor rød er den primære farve
Kvixs nye identitet har flere farver i paletten
Flere kombinationer af farver er muligt, så det ikke kun er den røde, der hersker
Ikoner
Vi har tegnet en række ikoner, som fortæller noget om det brede udvalg, produkter og behov. Om man er sulten, tørstig eller skal have ladet eller vasket sin bil, kan man det hele hos Kvix.
Bilvask
Kvix sandwich
Icebakers
Slik og snolder
Strøm til bilen
Kaffe
Mønstergrafik
Ikonerne er brugt i et mønster, der bruges til at skabe en rød tråd gennem farvepaletten.
Udfoldelse af visuel identitet
Den visuelle identitet er foldet ud på alt lige fra dørmåtte, skilte og dørfolie til plakater og facadebeklædning.
Et mønstret sandwichpapir
T-shirts i alle palettens farver
Plakater rundt i butikken, som viser den humoristiske side af Kvix
Facadedesign
Facaden er folieret på vinduerne hele vejen rundt. De stærke farver stikker ud i landskabet, på den fede måde.
Vejen mod take-away vinduet
Havsiden, hvor man kan komme ind og købe is
Flere kombinationener af farver er muligt, så det ikke kun er den røde, der hersker
“Kvix er forløbere for et moderne Thisted med deres indsats for ikke at være en konventionel tankstation. I vores samarbejde, har der været plads til at tænke anderledes og kreativt”
Lisbeth, Art Director