Visuel identitet til lokal favorit

Kvix har været igennem en fornyelsesproces. De har foretaget et skift fra at være traditionel tankstation til lynladestation med en mere moderne kiosk.

Vi har udviklet den visuelle identitet til det nye Kvix, samt designet materialer til butikken som f.eks. madpapir, dørmåtte, plakater, skilte og folie til døre og vinduer.

Kategorier: Branding, Tryksag, Visuel identitet

Kunde: Kvix

Kvix take-away
Vizuall / Cases / Kvix
Vizuall / Cases / Kvix

Heine

“Samarbejdet med Vizuall, har været helt fantastisk. Alle medarbejderne er meget åbne, og forstår lynhurtig, hvor vi vil hen.

For os var samarbejdet meget afgørende for, at Vizuall kunne hjælpe os med at få tankerne på papiret. Det lykkedes faktisk ved første udkast. De ramte plet og dermed havde de lyttet og forstået, hvor vi ville hen.

Vizuall udfører deres arbejde omhyggeligt og tager tiden til det, man skal have lavet. Helt fantastisk samarbejde.”

– Nanna Saugbjerg, Kvix

Vælg nogle farver – bare ikke den røde

Vi fik lov at lave en visuel identitet til Kvix, som skulle understøtte det nye koncept og de værdier, der lå bag. Det var eneste krav var, at vi ikke måtte bruge en rød farve.

For og imod

Grunden til ikke at vælge en rød farve er, at de nærmeste konkurrenter bruger den, og det vil derfor være svært at differenciere Kvix, hvis de vælger en rød.
Men på den anden side er rød en stærk signalfarve, som stjæler opmærksomhed og er appetitstimulerende – det er grunden til, at den ofte bruges af familierestauranter.

Et farvevalg, som udfordrer

Det er ikke nødvendigvis basisfarven, som skaber udtrykket. Det er, hvordan man bruger farven. Så i stedet for helt at udelukke den røde farve, har vi lavet en palette af farver, hvor rød indgår. På den måde begrænser vi os ikke, og vi differentierer os ved at skabe en helhedsopfattelse, som er anderledes end konkurrenternes. Ja, Kvix er rød – men de er også blå, gul og lyserød. Der er noget for enhver smag.

Kvixs nye logo hvor rød er den primære farve

Kvixs nye identitet har flere farver i paletten

Det nye logo med payoff

Flere kombinationer af farver er muligt, så det ikke kun er den røde, der hersker

Ikoner

Vi har tegnet en række ikoner, som fortæller noget om det brede udvalg, produkter og behov. Om man er sulten, tørstig eller skal have ladet eller vasket sin bil, kan man det hele hos Kvix.

Bilvask

Bilvask

Sandwich

Kvix sandwich

Isbæger

Icebakers

Slik

Slik og snolder

Lyn - ladestander

Strøm til bilen

To-go kaffe

Kaffe

Mønstergrafik

Ikonerne er brugt i et mønster, der bruges til at skabe en rød tråd gennem farvepaletten.

Kvix mønster rød

Udfoldelse af visuel identitet

Den visuelle identitet er foldet ud på alt lige fra dørmåtte, skilte og dørfolie til plakater og facadebeklædning.

Kvix sandwichpapir

Et mønstret sandwichpapir

T-shirts i alle palettens farver

Plakater

Plakater rundt i butikken, som viser den humoristiske side af Kvix

Facadedesign

Facaden er folieret på vinduerne hele vejen rundt. De stærke farver stikker ud i landskabet, på den fede måde.

Vejen mod take-away vinduet

Havsiden, hvor man kan komme ind og købe is

Flere kombinationener af farver er muligt, så det ikke kun er den røde, der hersker

“Kvix er forløbere for et moderne Thisted med deres indsats for ikke at være en konventionel tankstation. I vores samarbejde, har der været plads til at tænke anderledes og kreativt”

Lisbeth, Art Director

Lisbeth Sørresiig Alling

Art Director

+ 45 92 72 88 89

lisbeth@vizuall.dk