
Kvix
Kvix har været igennem en fornyelsesproces. De har foretaget et skift fra at være traditionel tankstation til lynladestation med en mere moderne kiosk.
Vi har udviklet den visuelle identitet til det nye Kvix, samt designet materialer til butikken som fx madpapir, dørmåtte, plakater, skilte og folie til døre og vinduer.

Udfoldelse af visuel identitet
Den visuelle identitet er foldet ud på alt lige fra dørmåtte, skilte og dørfolie til plakater og facadebeklædning.
Ikoner og mønstergrafik
Vi har tegnet en række ikoner, som fortæller noget om det brede udvalg, produkter og behov. Om man er sulten, tørstig eller skal have ladet eller vasket sin bil, kan man det hele hos Kvix.
Ikonerne er brugt i et mønster, der bruges til at skabe en rød tråd gennem farvepaletten.
Et farvevalg, som udfordrer
Kvix havde i første omgang kun ét krav: Ingen rød farve! Selvom rød signalerer opmærksomhed og appetit, bruges den af deres konkurrenter og det kunne derfor være svært at skille sig ud.
Men på den anden side er rød en stærk signalfarve, som stjæler opmærksomhed og er appetitstimulerende – det er grunden til, at den ofte bruges af familierestauranter. I stedet for at udelukke rød, skabte vi en farvepalette, hvor rød indgår sammen med blå, gul og lyserød. Resultatet er en unik og alsidig identitet, der skiller Kvix ud.











Facadedesign
Facaden er folieret på vinduerne hele vejen rundt. De stærke farver stikker ud i landskabet, på den fede måde.







Nanna Saugbjerg
Kvix
Samarbejdet med Vizuall, har været helt fantastisk. Alle medarbejderne er meget åbne, og forstår lynhurtig, hvor vi vil hen.
For os var samarbejdet meget afgørende for, at Vizuall kunne hjælpe os med at få tankerne på papiret. Det lykkedes faktisk ved første udkast. De ramte plet og dermed havde de lyttet og forstået, hvor vi ville hen.
Vizuall udfører deres arbejde omhyggeligt og tager tiden til det, man skal have lavet. Helt fantastisk samarbejde.