Strategisk branding-proces for en afgørende positionering på markedet
Thisted Bryghus har gennemgået en strategisk branding-proces, hvor vi har identificeret deres potentiale og brugt en forståelse af Emotionelle Kundetyper® til at træffe et strategisk valg, der har afgørende betydning for deres position og differentiering i markedet. Med vores vejledning har de skabt en stærk identitet og brandstory, der appellerer til deres målgruppe på et følelsesmæssigt niveau.
Vi har også støttet dem med eksekveringen af strategien gennem opslag på de sociale medier samt udvikling af en ny hjemmeside.
Kunde: Thisted Bryghus
Vizuall er en professionel og troværdig samarbejdspartner
Thisted Bryghus er en virksomhed, der bygger på mange års traditioner og følelser, og da vi skulle på jagt efter et bureau til at markedsføre os, faldt valget på Vizuall, da de fra starten udfordrede os og indledte en naturlig snak om strategisk branding.
Hele holdet hos Vizuall har formået at sætte sig ind i vores virksomhed og historien bag, for derefter at skabe en stærk identitet og fortælling, der har givet os en væsentlig fordel for differentiering på markedet. Vores fokus er blevet mere målrettet efter at have fundet frem til en bestemt kundetype, hvilket har givet os mulighed for at skabe en endnu stærkere relation til vores kunder – og det er guld værd!
I tæt samarbejde med Vizuall har vi styrket vores kommunikative retning gennem tekster og grafik på hjemmesiden og sociale medier. Det professionelle strategiarbejde skinner klart igennem på vores nye hjemmeside, hvor vi i fællesskab har ramt noget af det helt rigtige. Hjemmesiden afspejler Thisted Bryghus og vores historie, og vi har gjort det nemt at gå på opdagelse i vores ølsortiment samt læse om vores værdier og bryggemetoder.
Vizuall er en professionel og troværdig samarbejdspartner, og jeg kan varmt anbefale dem til andre, som har brug for hjælp til at løfte deres forretning til et nyt niveau.
– Aage Svenningsen, Adm. direktør Thisted Bryghus
Ny hjemmeside
Thisted Bryghus kan nu præsentere deres helt nye hjemmeside, og vi er stolte over at have været en del af denne udvikling. Vores fokus har været at skabe en visuel oplevelse, der afspejler bryghusets autenticitet og kvalitet – og ikke mindst vække sanserne til live med smagsfulde billeder og kreative tekster.
Vi har lyttet til bryghusets ønsker og behov, og skabt en hjemmeside, der understøtter deres markedspositionering, fortæller deres historie og præsenterer deres øl på den mest tiltalende måde. Derudover har vi arbejdet på at gøre hjemmesiden så brugervenlig som muligt.
Udsnit fra hjemmesiden
Grafiske opslag på sociale medier: Forstærkning af strategien og den emotionelle tilslutning
Vi har udviklet en serie af grafiske opslag til deres sociale medier, med det formål at understøtte strategien og appellere til deres valgte emotionelle kundetype. Hvert opslag er designet til at formidle Thisted Bryghus’ unikke værdier og skabe en følelsesmæssig forbindelse med målgruppen. Derudover står vi for den løbende markedsføring på bryghusets Facebook, LinkedIn og Instagram.
Design af etiketter til øl, spiritus og drinks
Vores tætte samarbejde med Thisted Bryghus har også ført til flere større grafiske opgaver, hvor vi blandt andet har designet looket og etiketter til nogle af deres øl, spiritus-serie og drinks-serie.
Spiritus-serie med en ‘grøn’ profil
Produktlinjen er destillere rest-øl fra deres produktion, og taler ind i et ønske om en grønnere profil. Derfor skulle designet være mere eksklusivt. Inspireret af Nationalpark Thy, vises den smukke og enestående natur Thisted Bryghus er en del af. Designet læner sig op af historiefortællingen: ’smagen af fornuftig nordvestjysk håndværk’.
Forårsøl i limited edition
Thisted Bryghus havde her et ønske om, at få designet en etikette til deres Spring IPA, der komplementerer øllens smag af de lyse malte og den blomster- og citronduftende humle. Vi har valgt et frisk og anderledes design til denne limited edition, hvor farver og grafiske elementer er legende og indbydende i looket.
Thy Pilsner – stadig den samme øl, bare bedre
I forbindelse med forbedring af Thy Pilsneren, har vi udarbejdet designet til relanceringen af Thy Pilsner med et let fornyet og frisk udtryk, som stadig er tro mod pilsnerens historie. Thy Pilsner er stadig den samme øl, bare bedre.
Festlige og nostalgiske drinks
Den færdigblandede drinks-serie er en kombination af fest, farver og nostalgi. Etiketterne til ‘Brandbil’ og ‘Gin Mango’ skal derfor være med til at skabe blikfang i baren og samtidig give en visuel teaser på produkternes smag. Vi har udarbejdet et design, der skiller sig ud fra de traditionelle ting, man normalt ser i baren.
Kvalitet i hver en dråbe øl
Den nye hjemmeside har betydet at Thisted Bryghus har fået nye produktfotos. Billeder af øl og af øllen hældt op i et glas af høj kvalitet, opfattes positivt af forbrugerne. Disse fotos fanger øllets æstetik og farver samt viser øllets skum og lysgennemtrængning. Dette skaber en visuel reference, der hjælper forbrugerne med at forestille sig, hvordan øllen vil se ud og opleves, når de selv drikker den. Det vækker sanserne, skaber en fornemmelse af kvalitet og autenticitet og øger forbrugernes interesse og lyst til at udforske produktet.
Et strategisk valg: En position i markedet med mulighed for vækst
For at udforske Thisted Bryghus’ position og identificere vækst- og differentieringsmuligheder undersøgte vi deres konkurrenter. Denne analyse gav os værdifuld indsigt i, hvad konkurrenterne gjorde godt samt hvilke områder, der kunne udnyttes til at differentiere sig.
Værdier med afsæt i Emotionelle Kundetyper®
Thisted Bryghus havde allerede formået at etablere en stærk forbindelse til kunder, der værdsatte tradition, lokalhistorie og håndværk. Disse værdier udgjorde allerede en solid base for deres succes.
Selvom Thisted Bryghus allerede havde en stærk tilstedeværelse, der appellerede til en bestemt målgruppe, ønskede de præcisere deres appel og engagere en målrettet kundebase.
Derfor arbejdede vi sammen med dem for at identificere og vælge en specifik kundetype, hvilket gjorde det muligt at finjustere deres kommunikation og marketingaktiviteter for bedre at imødekomme denne nye målgruppe.
En kommunikativ retning
Den strategiske proces var en værdifuld vejledning for Thisted Bryghus til at udnytte deres fulde potentiale og differentiere sig i det konkurrenceprægede marked. Ved at forstå deres egen position kunne de styrke deres brandidentitet og skabe en dybere forbindelse til deres målgruppe gennem brandkommunikationen.
“Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Thisted Bryghus på deres strategiske indsats. Fra starten har de vist sig som utroligt flinke og imødekommende samarbejdspartnere. Deres lydhørhed og åbenhed har været afgørende for at skabe en solid strategisk ramme. Vi er begejstrede for, at vi allerede er i gang med at eksekvere på strategien og bringe deres vision til live.”
Lisbeth, Art Director