Grøn markedsføring
I 2050 er målet, at Danmark skal være et klimaneutralt land. Noget som vi alle skal bidrage til. Virksomheder står derfor overfor en stor opgave for at sikre en grøn omstilling. Der skal fokus på mere miljøvenlige og bæredygtige driftsmetoder.
Danske forbrugere forventer i stigende grad, at virksomheder har en bæredygtig forretningsmodel, hvor de handler ansvarligt og bidrager til samfundet. Den grønne omstilling udfordrer de danske virksomheder til at tænke nye og innovative løsninger.
Grøn omstilling er ikke længere en valgfri mulighed, men en nødvendighed for danske virksomheder. Og det kræver hårdt arbejde som vi gerne vil lette med den rette kommunikationsstrategi for dig og din virksomhed!
Undgå ’greenwashing’ med professionel kommunikation
Hos Vizuall vil vi gerne bidrage til, at vores kunder når deres mål om at reducere deres CO2-udledning. Vi kan ikke rådgive i selve den grønne omstilling og hvad du som virksomhed skal/ikke skal gøre. Dog kan vi assistere med professionel kommunikation, hvorved du undgår ’greenwashing’. Forbrugerombudsmanden modtager jævnligt klager, der handler om, at mange virksomheder markedsfører sig grønt på en uhensigtsmæssig måde. Vores kvalifikationer i kommunikation og branding gør, at vi kan hjælpe dig med at kommunikere din virksomheds grønne omstilling på en ordentlig måde.
Vi kan hjælpe dig med at kommunikere hele processen af jeres grønne tiltag – fra overvejelser, research, opstart og til din målsætning er nået. Alt sammen på en måde, der gør det let at forstå for kunder, ansatte, samarbejdspartnere og andre interessenter. Vi ønsker at bidrage til at fremtidssikre og gøre dine ydelser attraktive nu og langt ud i fremtiden.
En professionel og letforståelig kommunikation af din grønne omstilling uden vildledende udsagn styrker din virksomheds troværdighed. Det gør det derfor nemmere at rekruttere loyale og dedikerede medarbejdere samt fastholde eksisterende kunder og ikke mindst tiltrække nye kunder.
3 pakker til grøn omstilling
Den grønne omstilling du gennemgår, er forskellig fra naboens, og derfor har vi udarbejdet en bronze-, sølv- og guldpakke. Hver pakke tilpasses efter din proces og din virksomhed. Priserne på pakker er ment som retningsgivende priseksempler – vi skræddersyer nemlig løsningen efter dit behov.
1 opslag
3 opslag inkl. video
inkl. video
1 nyhedsbrev
3 opslag inkl. video
inkl. video
2 nyhedsbreve inkl. video
inkl. video
Kender du danskernes holdning til klimaet og klimatiltagene?
Instituttet for Fremtidsforskning i København og Epinion har undersøgt danskernes holdning til klimaet og klimatiltagene. Undersøgelsen viser, at flere danske forbrugere har givet udtryk for, at de mangler viden og vejledning for at foretage bæredygtige valg. Og så vil de også gerne undgå vildledende markedsføring.
41%
vil fravælge en virksomheds produkter, hvis virksomheden udleder for meget CO2
27%
mener, at virksomhederne har det primære ansvar for at reducere CO2 udledningen
55%
er villige til at ændre vaner og livsstil for at hjælpe med at afbøde klimaændringer
Ordentlig markedsføring af bæredygtige værdier
Det handler om at gøre det rigtigt og formidle det på en letforståelig og korrekt måde. Vi har allerede haft hænderne en del i den ”grønne-markedsføring”. Sammen med Affald Thy har vi hjulpet med at gøre affaldssortering nemmere og mere overskueligt for borgerne i Thy. Hos Klimaalliancen Thy har vi hjulpet dem med at formidle deres analyser om den mest optimale vej til grøn omstilling i Thy.
Grøn omstilling i eget hus
Vi er allerede i gang med selv at gøre vores hverdag mere grøn. På nuværende tidspunkt er vi i gang med at researche på, hvor vi kan gøre en forskel. De områder vi på nuværende tidspunkt har fokus på er:
Grøn hosting af hjemmesider
Vi er på nuværende tidspunkt 99% i mål med at få flyttet al vores hosting over på hostingmiljøer, som driftes med vedvarende energikilder.
Her er certifikater fra de første hosting-selskaber, vi nu kan præsentere grønt regnskab fra:
Vores papirforbrug på kontoret
Vi er stort set papirløse i vores arbejde da vi er mere og mere digitale, men vores forbrug kan sagtens være mindre.
Transport t/r kunder samt t/r arbejde
Vi tilbyder allerede muligheden for hjemmearbejdspladser, så de medarbejdere, der bor langt væk, ikke behøver tage bilen på arbejde hver dag. Men vi ønsker også at undersøge muligheden for at mindske vores transport yderligere.
Strømforbruget på kontoret
Vi forsøger så vidt som muligt at kun have de mest nødvendige ting tændt. Men vi undersøger muligheden for endnu grønnere energi på kontoret.
Samarbejdspartner på rådgivning inden for grøn omstilling
Vi hos Vizuall har gjort det endnu nemmere for dig at komme godt i gang med den grønne omstilling. Faktisk er det så nemt, at vi anbefaler dig en erfaren samarbejdspartner. En der kan rådgive dig og din virksomhed i disciplinen bæredygtig virksomhedsudvikling, miljøvenlig drift og miljømæssige fordele i relation til din virksomhed. Vi har valgt at gøre det enkelt, så du kan fokusere på at skabe en mere bæredygtig fremtid.
Vores anbefaling lyder på Thybo & Co., som er Thys lokale ekspert i grøn omstilling.
Er du klar til at kommunikere og markedsføre din grønne omstilling?
Det er kun godt, at forbrugere sætter spørgsmålstegn ved miljømæssige fortrin og etiske påstande. At der er stigende fokus på bæredygtighed kræver, at du som virksomhed er fuldt bevidst om de muligheder og faldgruber, der er i etisk markedsføring.
Vi står klar til at hjælpe dig med at lave den helt rette kommunikations- og markedsføringsstrategi for dine grønne tiltag. Vi skræddersyr løsningen 100 % til dig og din virksomhed så vi bedst muligt markedsfører dine bæredygtige værdier.
Kontakt os for en personlig snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå professionel kommunikation og lovlig grøn markedsføring.