Formidling og grafisk opsætning
Siden 2020 har Klimaalliancen Thy arbejdet for den grønne omstilling – gennem en række initiativer vil Klimaalliancen Thy reducere den lokale CO2-udledning inden 2030. Vejen til målet har de formuleret i to rapporter spækket med data, som vi har fået lov til at opsætte.
Vores arbejde med rapporterne har haft det formål at gøre formidlingen af Alliancens analyser letfordøjelige, så budskabet om, hvad den optimale vej til grøn omstilling er for Thy, bedst overleveres til dem, der sidder med magten til at træffe beslutninger om vores lokalområde.
Kunde: Klimaalliancen Thy
En grafisk moppedreng
De to rapporter ”Klimavisioner i Thy” og ”Vejen til målet” er meget informationstunge. Derfor har vi gjort brug af billeder, grafer og figurer til at bryde teksten på de i alt 172 sider.
Grafer: Ikke for meget, ikke for lidt.
Det er en kunst at bruge den rigtige mængde informationer på grafer. De skal være simplificeret nok til, at man gider kigge på dem, og samtidig skal der være nok information til, at budskabet formidles. Ud over denne afvejning, har vi brugt forskellige typer grafikker, som skaber variation gennem rapporterne.
Det klassiske søjlediagram genskabt i Klimaalliancens farver. Konsekvent brug af farverne skaber ro og sammenhæng
Et varieret brug af grafer gør læsningen mere spændende
Formen af området er brugt grafisk for at tydeliggøre, at det drejer sig om Thy
Udsnit fra rapporten ‘Klimavisioner i Thy’
“Det er fedt at arbejde med kunder som Klimaalliancen – til trods for stramme deadlines og avanceret indhold, har de leveret det materiale vi skulle bruge hurtigt til rapporterne. Og slutresultatet blev rigtig flot!”
Maja Hove, Grafisk design & koordinering