J. Hundahl A/S er kommet godt med på den digitale rejse
J. Hundahl, en lokal men stor maskinforretning med lokation i Thisted og Skive, havde et ønske om at få en lokal samarbejdspartner, der kunne forstå deres forretning, og hjælpe dem med at blive mere digital i deres markedsføring. En af de vigtigste ting for et godt grundlag for dem var, at de selv kunne slippe for “bøvlet” og spare intern tid på markedsføring.
Vores opgave var fra starten af at gå alle deres materialer igennem for at få en ensrettet markedsføring og visuel identitet. Dertil har vi også gennemgået hele forretningen fra værksted til butik, for at få en større forståelse for deres strategi, målgruppe og store forhandlernetværk.
Kunde: J. Hundahl
Facebook og Instagram annoncer, der giver værdi
Et af de steder, hvor J. Hundahl har valgt at fokusere størstedelen af deres tid og penge er på annoncering på Metas platforme, Facebook og Instagram. Da J. Hundahl har en bred målgruppe og henvender sig både til private og erhverv kan disse platforme nå en varieret brugerbase, hvor de avancerede målretningsværktøjer gør det muligt at nå specifikke demografiske grupper og interesser.
Ved hjælp af de indbyggede analyseredskaber, optimerer vi løbende på annoncerne, for at skabe de bedst mulige resultater. Dette har betydet at J. Hundahl op til flere gange hurtigt har oplevet en forbedring i deres salg når de forskellige sæson-annoncer kører.
Gennem en løbende dialog og et årshjul planlægges annoncerne ud fra sæson og ikke mindst vejret – f.eks. høstmaskiner, græsslåmaskiner og gyllespredere.
Landingssider til at understøtte annonceringen
For at understøtte annoncerne laver vi til hver enkelt en landingsside, hvorpå der står uddybende informationer om de produkter annoncerne omhandler. Det skal give værdi for de brugere, der vælger at klikke videre fra annoncerne, og derfor er landingssiderne bygget op med relevant produktinformation, billeder og tydelige kontaktinformationer.
Supplerende organiske opslag på Facebook, Instagram og LinkedIn
Med en trofast følgerskare på både Facebook, Instagram og LinkedIn, giver det mening at uddybe annoncerne i organiske opslag. Da J. Hundahl hovedsageligt selv står for deres organiske opslag, bidrager vi udelukkende med sæsonpræget indhold, der understøtter de igangværende annoncer.
En hjemmeside, der rummer hele forretningen
Med så stor en forretning, der sælger maskiner til både private og erhverv, har det været vigtigt for J. Hundahl, at deres hjemmeside kan rumme begge målgrupper. J. Hundahls hjemmeside bliver derfor løbende opdateret med indhold til deres forskellige produktkategorier, alt afhængig af sæsoner og nye maskiner på markedet.
Tryksager – brochurer, foldere og visitkort
Hos J. Hundahl bruger de fortsat trykte materialer i deres forretning – heriblandt profilbrochure til udlevering ved Åbent Hus-arrangementer mv. I samarbejde med J. Hundahl sørger vi løbende for, at optimere deres trykte materialer, både med tekst, billeder og grafisk design.
Markedsføring på flere forskellige kanaler
J. Hundahl har den unikke mulighed, at deres målgruppe befinder sig på flere forskellige erhvervskanaler, deriblandt Maskinbladet, LandbrugNord og AltIMaskiner, hjælper vi dem med at lave annoncer, der enten viser sæsonrelevante varer eller generel information om J. Hundahl.
Lokal synlighed i radioen
Som en lokal virksomhed i Thisted og Skive vil J. Hundahl gerne være der, hvor deres kunder er. Da deres målgruppe blandt andet indeholder landmænd, haveejere og entreprenører, giver det god mening, at de kan markedsføre sig direkte i målgruppens ører – og det gør de ved hjælp af reklamer gennem Radio Limfjord. Her hjælper vi med at lave radiospots, der komplimenterer de igangværende annoncer på Facebook og Instagram.
“Vi har igennem de sidste par år fået et tættere samarbejde med J. Hundahl. Det samarbejde har betydet, at vi har kunnet være med til at introducere og gøre dem trygge i den digitale rejse som maskinforretningen er på. Med et godt kendskab til virksomheden og deres målgruppe har vi etableret et fast samarbejde, der virker og giver værdi.”
Maja Hove, Grafisk design & projektledelse