Visuel identitet og hjemmeside til brugervenlige smart-produkter
EasySmartFarm har det klare formål at tilbyde en digital og brugervenlig løsning til landbruget – en helt ny løsning, skræddersyet til de landmænd, der ønsker at spare tid og penge. Vi fik til opgave at skabe et design og en online tilstedeværelse, der er med til at formidle det EasySmartFarm kan.
Vi har skabt en hjemmeside med grafiske elementer til at kommunikere om deres løsninger til landbruget. Vi har udarbejdet et hjemmesidedesign, messemateriale og en visuel identitet indeholdene logo, farver, fonte, illustrationer og ikoner. Alt sammen som frit kan bruges på forskellige online platforme og trykte materialer.
Kunde: EasySmartFarm
Skalerbart logodesign og bomærke
Et logodesign spiller en afgørende rolle i, hvordan et brand opfattes af offentligheden. Derfor har vi valgt et enkelt og tidløst design til EasySmartFarm, der i sammenspil med bomærket gør det let at genkende og huske – og som kan bruges på forskellige platforme. I bomærket har vi taget udgangspunkt i virksomhedens navn, hvor cirklen refererer til ‘Easy’, bladene til ‘Farm’ og signalet til ‘Smart’
Den grønne farvepalette
Farvepaletten valgt til EasySmartFarm er med til at afspejle brandets personlighed og skabe en sammenhængende æstetik. De grønne farver og nuancer er valgt på baggrund af den sektor EasySmartFarm henvender sig til – nemlig landbrugssektoren. Med ord som natur, vækst, grøn omstilling og miljøbevidsthed i tankerne, komplimenterer de grønne farver deres mission om at automatisere landbruget.
Illustrationsstil
Valget af illustrationsstilen til den visuelle identitet, er lavet på baggrund af EasySmartFarms kerneværdier og målgruppe. Den stil vi har valgt her viser elegance og modernitet, der er med til at understøtte deres tankegang om en fremtidssikret og brugervenlig løsning.
EasySmartFarms bomærke
EasySmartFarms nye logo
Overskuelig, forståelig og brugervenlig hjemmeside
På EasySmartFarms hjemmeside kommer deres visuelle identitet til magt og giver et professionelt indtryk af virksomheden samt det de tilbyder, ved brug af illustrationer, ikoner og farver, som er en del af den visuelle identitet.
Målgruppen for EasySmartFarm er både landmænd og banker/pengeinstitutter, hvor begge målgrupper skal kunne forstå deres fordele ved investeringen i energioptimering til landbruget. Dette er blandt andet gjort ved at forklare teknikken bag produkterne, fortælle om det mulige ESG-samarbejde samt illustrere og fortælle om brugervenligheden i produkterne og deres anvendelse.
Udsnit fra hjemmesiden
Mønstergrafik
Ikonerne er brugt i et mønster, der bruges til at skabe en rød tråd gennem alle deres materialer.
Udfoldelse af den visuel identitet hos EasySmartFarm
Det handler om at kunne komme bredt ud med sin virksomhed, og med en kreativ og professionel visuel identitet, er dette muligt. Nedenfor har vi vist nogle eksempler på, hvordan EasySmartFarm kan udfolde deres visuelle identitet.
Mønstergrafik vist på trykte eksempler
T-shirts med logo, farver og mønstergrafik
Visitkort, som EasySmartFarm kan bruge til at dele ud når kontakten skal holdes ved lige.
“Det har været en utrolig spændende proces, hvor vi har skabt et design og en online tilstedeværelse, der er med til at formidle det EasySmartFarm kan, nemlig at spare den enkelte landmand for tid og penge, ved hjælp af brugervenlig automatisering, energiovervågning og energioptimering.”
Elisa, Direktør og grafisk designer