Kampagneplan, logo, visuel identitet og digital markedsføring

Thisted Bryghus arbejder løbende på at udvikle nye produkter til markedet, og i den forbindelse har de udviklet en sportsdrik med druesukker – Thy Sport. Tankerne bag produktet er at lave en hyldest til det aktive liv ved at tilføre det endnu mere ”sport og energi”.

Til lancering af dette produkt har vi stået for udvikling af kampagneplan, logo, visuel identitet, landingsside på hjemmesiden og digital markedsføring i form af organiske opslag og betalte annoncer.

Kategorier: Animation, Annoncering, Branding, Case, Hjemmeside, Kommunikation, Sociale medier, Visuel identitet

Kunde: Thisted Bryghus

Flaske af Thy Sport
Vizuall / Cases / Thy Sport

Aage

”Vizuall er blevet en naturlig samarbejdspartner for Thisted Bryghus, når vi skal udvikle kampagner. De formår altid at løfte det grafiske arbejde og projektledelsen omkring det – med en kreativ tilgang har de stået for promoveringen af Thy Sport til stor tilfredshed. Vizuall har lyttet til vores tanker om produktet samt tilført en gennemarbejdet strategi, der alt sammen har løftet Thy Sport til et produkt vi kan være stolte af.” – Aage Svenningsen, Adm. Direktør Thisted Bryghus

Design af logo og visuel identitet til Thy Sport

Logoet, som er designet af vores freelancer Paw Olesen, og den visuelle identitet til Thy Sport har til formål at tale ind i idrættens verden. Sporty, energisk, læskende og med et kækt og retro look.

Tanken var at identiteten skulle tage os tilbage til atletikbanerne i 80’erne, da Thisted Bryghus’ primære publikum har en alder der i dén grad kan nikke genkendende til de ‘gode gamle dage’ på sporteren…

 

Thy Hallen fra hovedindgangen

Et payoff, der understøtter logoet

Et payoff kan være med til at styrke logoets betydning og virkning, og i dette tilfælde kan det også sagtens stå alene. Thy Sports payoff “Mere sport – mere energi” understreger essensen af Thy Sport.

Projektledelse og kampagneplaner til stærk markedsføringsstrategi

Vi fik den fornøjelse af at stå for hele projektledelsen og udviklingen af kampagneplanen for Thy Sport. I tæt samarbejde med Thisted Bryghus har vi været med i udviklingen af produktet siden dag et. I første omgang har vi udviklet en kampagneplan for lanceringen af Thy Sport, der strækker sig over tre måneder, hvor vi kører en ”aggressiv” markedsføringsstrategi, for at få lanceret produktet bedst muligt og for at udbrede kendskabet til Thy Sport og Thisted Bryghus.

Alt materiale, tanker og ideer, der er udviklet under opstartsprocessen og lanceringen af Thy Sport bruges også til den fremtidige markedsføring af Thy Sport.

Et sportsligt og energisk farvevalg med et strejf at nostalgi

Digital markedsføringsstrategi på sociale medier

Nogle af de steder vi har valgt at stille skarpt på i promoveringen og markedsføringen af Thy Sport er på LinkedIn, Facebook og Instagram. Her har vi udviklet de animationer og tekster til organiske opslag og betalte annoncer, der er med til at understøtte og formidle Thy Sport.

SoMe-opslag
Autentisk, 100% smagen af thy
JuleLimfjordsporter - en sikker vinder
Juleopslag med Chefbygger Kjeld

Ny landingsside på hjemmesiden med et energisk look

Thisted Bryghus’ hjemmeside er viser på de traditionelle sider et ensartet design og look, der passer til deres visuelle identitet. Med Thy Sport har vi valgt et lidt anderledes design, der selvfølgelig stadig komplimenterer hjemmesidens overordnede udseende.

Grunden til dette er at vise den sport og energi, der ligger bag produktet. De videoer, billeder, grafiske elementer og farver, der er en del af Thy Sport, får lov til at udfolde sig ud på landingssiden, så der dannes en rød tråd og genkendelighed i alt det materiale, som er lavet til Thy Sport kampagnen. Her har vi blandt andet sat bevægelse på enkelte elementer, så de bevæger sig i takt med, at man scroller ned på hjemmesiden.

Hjemmeside på PC skærm og mobil skærm

Udfoldelse af Thy Sports design og logo

Nedenfor viser vi nogle eksempler på, hvordan vi har brugt Thy Sport logoet og visuelle identitet på forskellige merchandise og trykte materialer.

Kvix sandwichpapir

Her ses et eksempel på, hvordan den visuelle identitet kan se ud på skiltning, hvor der er et samspil mellem logo, farver og billeder fra kampagnen.

Her ses et eksempel på, hvordan logo og pay-off kan vises på hhv. for- og bagside af en t-shirt.

Thy Sport - drikkedunk

Fordi Thy Sport hylder det aktive sportsliv, mente vi det var passende med et design til en sportsflaske/drikkedunk. På den måde kommer Thy Sport-identiteten ud at leve på flere forskellige måder.

Digital markedsføringsstrategi på sociale medier

Nogle af de steder vi har valgt at stille skarpt på i promoveringen og markedsføringen af Thy Sport er på LinkedIn, Facebook og Instagram. Her har vi udviklet de animationer og tekster til organiske opslag og betalte annoncer, der er med til at understøtte og formidle Thy Sport.

I samarbejde med Houe Film og Morten Vaupell, har vi fået udviklet nogle kreative videoer og nogle knivskarpe billeder, som vi kan bruge til kampagnen.

SoMe-opslag
Autentisk, 100% smagen af thy
JuleLimfjordsporter - en sikker vinder

“Vores faste samarbejde med Thisted Bryghus har gjort det muligt for os at udarbejde en kreativ og 100% gennemarbejdet markedsføringsplan og kommunikationsstrategi for lanceringen af Thy Sport. Det er skønt at have en samarbejdspartner, der kender os og giver os “lov” til at udfolde vores kreative sider.”

Stefanie, Content Creator

Stefanie de Wolff Tonsgaard

Content Creator

+ 45 91 23 06 87

stefanie@vizuall.dk