
Thy Hallen
Ud fra de farver, former og områdeinddelingen i arkitekturen i den “nye” Thy Hallen har vi skabt en visuel identitet, hvis elementer er inspireret heraf.
Identiteten og logoet for Thy Hallen skal være med til at sætte rammen for den “nye hal” og have et legende udtryk med plads til stor variation, og som kan rumme både sundhed, fritid, fællesskab og meget mere.

Logodesign – enkelt, men genkendeligt
Sekundær logovariant
Eftersom Thy Hallens nye logo er designet i et aflangt format, har vi også skabt en sekundær logovariant, som blandt andet kan bruges som profilbillede på deres sociale medier samt andre steder, hvor det primære logo ikke passer ind i designet. Det sekundære logo kan bruges i de forskellige farver som det primære logo også bruger.

Et payoff, der understøtter logoet
Et payoff kan være med til at styrke logoets betydning og virkning, og i dette tilfælde kan det også sagtens stå alene. Thy Hallens payoff, som blev til “Sundhed. Fritid. Fællesskab.” er med til at understøtte det Thy Hallen er – altså et samlingssted for alle og alle slags sportsgrene.




Farvevalg inspireret af hallens arkitektur
Thy Hallen er et legende univers, præget af arkitekturens mange former og farver. Derfor har vi udviklet en bred farvepalette til logoet, der udover sort inkluderer rød, orange, grå, grøn, gul og blå.
For at sikre et harmonisk visuelt udtryk bruges farver fra samme “farve-familie” og ikke komplementærfarver på materialer som skiltning, tryksager og digitale opslag.
Eneste undtagelse er hjemmesidens call-to-action-knapper, hvor komplementærfarver kan fremhæve vigtige handlinger.

Ikonpakke og grafiske elementer
Der er udarbejdet en ikonpakke, som skal være med til at guide folk rundt i hallen, og som også kan anvendes kommunikativt på tryksager m.m. for Thy Hallen. Ikonerne spiller godt sammen med de geometriske grafikker.
Inspirationen til de geometriske grafikker i den visuelle identitet er hentet fra interiørets og logotypens geometriske former, hvilket tillader mange forskellige kombinationer, der kan bruges forskelligt alt efter område og målgruppe.

Michael Max Nielsen
Kommunikationschef Thisted Kommune
Vi har endnu engang valgt Vizuall som samarbejdspartner på det grafiske. I og med, at Thy Hallen igen skulle åbnes efter en større renovering, følte vi også et behov for at løfte hallens visuelle identitet.
Til trods for de mange følelser, der er forbundet med Thy Hallen gennem årene, synes jeg, at Vizuall har løftet opgaven rigtig godt. Vi har sparret med dem om de tanker og ønsker vi havde til identiteten, og de har præget designet med deres ekspertise og viden inden for grafisk design og branding. Thy Hallens nye visuelle identitet er blevet taget godt imod af hallens mange besøgende samt af lokalbefolkningen.