Ny visuel identitet og logo til Thy Hallen efter fornyelsen
Ud fra de farver, former og områdeinddelingen i arkitekturen i den “nye” Thy Hallen har vi skabt en visuel identitet, hvis elementer er inspireret heraf.
Identiteten og logoet for Thy Hallen skal være med til at sætte rammen for den “nye hal” og have et legende udtryk med plads til stor variation, og som kan rumme både sundhed, fritid, fællesskab og meget mere.
Kunde: Thy Hallen
Logodesign – enkelt, men genkendeligt
Thy Hallen er et sted med mange forskellige aktiviteter af forskellig karakter. Logoet og den visuelle identitet skulle derfor kunne rumme og afspejle denne diversitet. På baggrund af den tanke har vi skabt et enkelt, men genkendeligt logo.
Ud fra sætningen ‘Thy Hallen, en fælles ramme for sundhed, fritid og fællesskab,’ opstod idéen om, at ‘Thy Hallen’ er det sted, der skaber og udgør rammen.
For at symbolisere dette, er logotypen placeret i en helt enkel ramme. Rammen er brudt af en åbning, som symboliserer at Thy Hallen er til for alle borgere og rummer muligheder der også rækker udenfor hallens fysiske rammer.
Thy Hallens nye logo vist med de forskellige farver fra farvepaletten.
Grafiske elementer
Inspirationen til de geometriske grafikker i den visuelle identitet er hentet fra interiørets og logotypens geometriske former, hvilke tillader mange forskellige kombinationer, der kan bruges forskelligt alt efter område og målgruppe.
Et payoff, der understøtter logoet
Et payoff er kan være med til at styrke logoets betydning og virkning, og i dette tilfælde kan det også sagtens stå alene. Thy Hallens payoff, som blev til “Sundhed. Fritid. Fællesskab.” er med til at understøtte det Thy Hallen er – altså et samlingssted for alle og alle slags sportsgrene.
Her ses payoff’et til Thy Hallen, som her står alene og giver et stærkt budskab i sig selv.
Ikonpakke til visuel forståelse
Der er udarbejdet en ikonpakke, som skal være med til at guide folk rundt i hallen, og som også kan anvendes kommunikativt på tryksager m.m. for Thy Hallen.
Ikonerne spiller godt sammen med de geometriske grafikker.
Farvevalg inspireret af hallens akitektur
Eftersom Thy Hallen er et legende univers, hvor akitekturen er præget af flere former og farver, besluttede vi også at designe en større farvepalette til logoet. Udover den klassiske sorte kan rød, orange, grå, grøn, gul og blå også bruges på deres materialer.
Dog for at undgå en stilforvirring af farver på kryds og tværs, skal der altid være ro og harmoni på det grafiske design. Dette udføres ved kun at benytte farver der ligger i familie med hinanden og ikke komplimentærfarver på fx skiltning, tryksager og digitale opslag.
Med undtagelse af hjemmesidens call to actionknapper. Netop her giver det mening at benytte en komplimentærfarve som knap. Men resten af hjemmesidens sider skal bygges op med harmoni mellem farverne, så der fx ikke benyttes en rød og en grøn sammen.
Sekundær logovariant
Eftersom Thy Hallens nye logo er designet i et aflangt format, har vi også skabt en sekundær logovariant, som blandt andet kan bruges som profilbillede på deres sociale medier samt andre steder, hvor det primære logo ikke passer ind i designet. Det sekundære logo kan bruges i de forskellige farver som det primære logo også bruger.
Udfoldelse af Thy Hallens visuelle identitet
Nedenfor viser vi et par eksempler på, hvordan Thy Hallens visuelle identitet kan udfoldes på forskellige materialer.
Her ses et eksempel på, hvordan den visuelle identitet kan se ud på skiltning. Farver, ikoner og grafiske former varieres, så de er afstemt med omgivelserne.
Her ses et eksempel på, hvordan logo og pay-off kan vises på hhv. for- og bagside af en t-shirt.
Her ses et eksempel på, hvordan den visuelle identitet kan se ud på en stofpose. Designet kunne også have været på en t-shirt, f.eks. til en gymnastikopvisning, hvor holdene kan have forskellige farver og mønstre.
“At samarbejde med et så stort lokalt samlingssted, som gemmer på mange års historie og ikke mindst følelser, er utrolig spændende. Vi har nydt, at have fået den ære at designe en ny visuel identitet til Thy Hallen. Ikke mindst fordi de hele vejen igennem har været lydhør for vores anbefalinger og rådgivning.”
Elisa, Direktør og grafisk rådgiver