
EasySmartFarm
EasySmartFarm har et klart mål: at tilbyde landbruget en digital og brugervenlig løsning, skræddersyet til landmænd, der vil spare tid og penge. Vi fik til opgave at skabe en stærk visuel identitet og online tilstedeværelse, der formidler deres vision.
Vi har udviklet en stærk visuel identitet med logo, farver, fonte, illustrationer og ikoner, som nemt kan bruges på både online platforme og trykte materialer. Desuden har vi designet en hjemmeside med grafiske elementer, der tydeligt kommunikerer deres løsninger til landbruget. Slutteligt er der udviklet messemateriale, klistermærker mm.

Skalerbart logodesign og bomærke
Et godt logodesign er afgørende for, hvordan et brand opfattes. For EasySmartFarm har vi skabt et enkelt og tidløst design, der sammen med bomærket gør det nemt at genkende og huske. Bomærket tager udgangspunkt i virksomhedens navn: cirklen symboliserer ‘Easy’, signalet står for ‘Smart’ og bladene repræsenterer ‘Farm’. Designet fungerer fleksibelt på tværs af platforme.
Farvepalette og ikonstil
Farvepaletten er nøje udvalgt for at afspejle brandets personlighed og skabe en visuel sammenhæng. De grønne nuancer er inspireret af landbrugssektoren og relaterer til nøgleord som natur, vækst, grøn omstilling og miljøbevidsthed. Farverne understøtter EasySmartFarms mission om at fremme automatisering i landbruget, bl.a. med det formål også at gøre det nemmere at vælge grønne løsninger til.
Illustrationsstilen er enkel, letafkodelig og smart. Den elegante og moderne stil fremhæver virksomhedens vision om at levere fremtidssikrede og brugervenlige løsninger.



Overskuelig, forståelig og brugervenlig hjemmeside
På EasySmartFarms hjemmeside kommer deres visuelle identitet til magt og giver et professionelt indtryk af virksomheden og deres ydelser. Deres hjemmeside er bygget i WordPress med Divi-tema.
Målgruppen for EasySmartFarm er både landmænd og banker/pengeinstitutter, hvor begge målgrupper skal kunne forstå hvilke fordele der er ved investering i energioptimering til landbruget. Dette er blandt andet gjort ved at forklare teknikken bag produkterne, fortælle om det mulige ESG-samarbejde samt illustrere og fortælle om brugervenligheden i produkterne og deres anvendelse.



Erik Fuglsang Midtgaard
CEO, EasySmartFarm
Vizuall har designet vores visuelle identitet og vores hjemmeside. Vi er rigtig glade for resultatet og for samarbejdet, som har kørt godt fra dag ét.