MENU
Ram din målgruppe

Mediestrategi

Hos Vizuall udarbejder vi fokuserede mediestrategier, der er målbare og fungerer for vores kunder. Vi hjælper med at strømline indsatsen, så jeres tilstedeværelse både online og offline er veltilrettelagt med udgangspunkt i jeres kernemålgruppe og mål for virksomheden.

 

Målgruppen skal på plads

Ikke en medieplan uden en målgruppe. Hvis I vil i kontakt med jeres kunder handler det først og fremmest om at finde ud af, hvem de er, og ikke mindst; hvilke medier de benytter. Når I har jeres målgruppe inde under huden, så bliver I automatisk også meget bedre til at finde de rigtige budskaber, som jeres målgruppe er interesseret i. Og I bliver klogere på, hvor I kan ramme dem. Er de f.eks. storforbrugere af Facebook? Surfer de primært fra mobilen? Eller er de faste læsere af ugeavisen?

 

 

Hvad skal jeres markedsføring
gøre for jer?

Hvilke af virksomhedens mål skal jeres kommunikation og markedsføring hjælpe med at opfylde? Måske I ønsker et øget kendskab til jeres virksomhed, eller I vil gerne skabe mere direkte salg. Det kan være, I har fokus på at udvide jeres geografiske kerneområde eller øge salget inden for en bestemt produktkategori. Uanset hvor I er på vej hen som virksomhed, kan vi hjælpe jer med at afklare, hvordan I kan bruge jeres medietilstedeværelse til at nå jeres virksomhedsmål.

Sæt nogle klare,
målbare mål

For at lykkes med jeres mediestrategi, opsætter vi en række målbare mål for jeres markedsføring. Så kan I løbende tage temperaturen på jeres indsats og blive klar over, om der er noget, I skal skrue op eller ned for. I kan f.eks. sætte klare mål for jeres presseindsats, jeres digitale annoncering eller jeres opslag på sociale medier. Når vi oplister mediemål tænker vi SMART; specifikt, målbart, attraktivt, realistisk og tidsbestemt.

Indholdsstrategi

I forlængelse af jeres mediestrategi arbejder vi med en indholdsstrategi, som er en af grundstenene inden for digital markedsføring i dag. Det handler kort sagt om, hvad I skal kommunikere med jeres kunder om og hvordan. I samarbejde med Vizuall bliver I skarpe på, hvordan I kan positionere jer som eksperter inden for jeres felt, hvad I f.eks. kan skrive blogindlæg eller Facebook-opslag om og hvordan. Måske I skal til at tænke mere i billeder eller video? Vi fokuserer jeres tone of voice, så den stemme I kommunikerer med er genkendelig og tro mod jeres brand, uanset om det er til hjemmeside eller til avisen.

Kontakt:

Her hos Vizuall er vi i øjenhøjde med vores kunder - og vi vil så gerne snakke med dig.

Kontakt mig på tlf.: 20 89 06 86
eller email: elisa@vizuall.dk