MENU
Google My Business

Tag kontrol over Google med Google my Business

Google My Business… Måske ved du ikke, hvad det er, men du er uden tvivl stødt på det, når du som forbruger researcher og kigger på virksomheder på nettet. Det er et meget kraftfuldt værktøj, der bruges til at styrke virksomheders online tilstedeværelse på Googles sider. Med stor, tyk streg under "meget kraftfuldt”. Du møder fx Google My Business, hvis du googler en virksomhed. Ude i højre side finder du sandsynligvis et afsnit om virksomheden, hvor Google har indsamlet en masse oplysninger. Det er praktiske oplysninger som åbningstider, adresse og hjemmeside. Men du kan også finde brugergenereret indhold som fx billeder og anmeldelser.

 

Du har som virksomhedsejer mulighed for at få indflydelse på den data, der præsenteres om din virksomhed, hvis du går i gang med at bruge Google My Business. Her giver du Googles forskellige tjenester, men også alle de, som bruger Googles tjenester, alle mulige informationer om din virksomhed. Det giver dig mulighed for at styre den information, som potentielle kunder præsenteres for, og det gør dig langt mere synlig hos søgemaskinerne.

Vi anbefaler alle vores kunder at bruge Google My Business! Det er nemt at komme i gang og det har en meget stor værdi.

Tag kontrollen over Google

Med Google My Business har du mulighed for selv at kontrollere alle de vigtige og relevante oplysninger om din virksomhed. Det gør, at kunderne nemmere kan finde dig, når de søger på Google, Google billeder, Google Maps, Youtube, Google+ samt andre Google tjenester. Oveni dette har du også mulighed for at tilføje billeder og video til din Google My Business profil, så du selv bestemmer, hvad der skal vises, når der søges på din virksomhed. Du kan altså sikre, at din virksomhed skiller sig ud blandt mængden, og er du rigtig kreativ kan du virkelig få noget ud af det. Ved at benytte dig af Google My Business's nyheds-sektion, event-sektion og de øvrige opdaterings-sektioner, kan du dele ud af de ting, som der sker i din virksomhed. Det har en dokumenteret effekt, som du kan se gennem statistikker og indblik, ligesom du med en Google My Business-profil fx kan se, hvor mange besøgende du får ind via din hjemmeside.. Du får også adgang til Google Anmeldelser - det er dem du kan se i form af stjerner, når du søger på Google. Hvis du gerne vil styrke dit brand og din virksomheds fremtræden på Googles forskellige tjenester, så flere potentielle kunder finder frem til dig, er det altså værd at kigge nærmere på Google My Business.

Kontakt:

Her hos Vizuall er vi i øjenhøjde med vores kunder - og vi vil så gerne snakke med dig.

Kontakt mig på tlf.: 91 23 06 87
eller email: lars@vizuall.dk