MENU
Google Analytics

Lær dine kunder at kende med Google Analytics

Google Analytics er et værktøj, der giver dig den data, du har brug for til at lære om dine besøgende og deres færden på din hjemmeside. Mange gange oplever vi, at et firma har et godt produkt. De har fået lavet en hjemmeside eller en underside, hvor de skriver om det, de sælger. Hvad der går godt og skidt og om de rammer de besøgende, som de gerne vil, står dog ofte hen i det uvisse eller fortaber sig i mavefornemmelser.

For hvordan finder du ud af, om dine besøgende har læst de rigtige sider på din hjemmeside? 
Hvordan finder du ud af, om dine besøgende har været på kontakt-os siden? 
Eller om de har læst andre sider på hjemmesiden?

Når man investerer i online markedsføring som f.eks. Google Adwords, så er det en god idé at arbejde med data frem for fornemmelser. I dag behøver vi ikke sige “jeg tror”, fordi vi kan lynhurtigt se, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Det er her Google Analytics kommer ind i billedet. Via Google Analytics får du adgang til en lang række relevante data og informationer om dine potentielle kunders færden på din hjemmeside - og hvis du læser dem rigtigt og formår at handle på din nye viden, har det en kæmpe værdi for din virksomhed.

Kontakt:

Her hos Vizuall er vi i øjenhøjde med vores kunder - og vi vil så gerne snakke med dig.

Kontakt mig på tlf.: 91 23 06 87
eller email: lars@vizuall.dk

Hvad kan Google Analytics? 
Google Analytics kan f.eks. fortælle dig:

  • Hvordan personen kom ind på siden
  • Hvilken side personen kom ind på
  • Hvilken side der var den sidste personen besøgte
  • Hvilken hjemmeside personen kom fra
  • Om personen søgte efter noget på din side
  • Hvor lang tid personen brugte på hver side
  • Hvornår personen forlod siden igen

Google Analytics kan også give dig
en masse data omkring dine besøgende, f.eks.:

  • Køn
  • Aldersgruppe
  • Interesser
  • Land
  • By

Alt sammen gør det dig klogere på dine potentielle kunder, hvem de er, og hvordan de agerer med dit site. Endnu bedre gør de dig i stand til at optimere din hjemmeside henimod det, du gerne vil opnå. Du får f.eks. mulighed for at sætte ind, hvis besøgende hurtigt forlader dit site igen, hvis de ikke kan finde det, de leder efter eller hvis de på en anden måde interagerer uhensigtsmæssigt med din hjemmeside. Du bliver også klogere på, hvor din digitale markedsføring virker, og hvor den ikke gør ved at se på, hvor dine besøgende kommer fra. Der er et væld af data tilgængelig fra Google Analytics, og med det blotte øje kan det måske virke en anelse uoverskueligt, hvor du skal fokusere og prioritere. Lærer du at tøjle den store datamængde og forstå den data, du indsamler, så har du et uvurderligt værktøj til at optimere din hjemmeside og din online markedsføring.

Arbejd med os
Google Analytics kan virke uoverskueligt, og det kan være svært at komme godt fra start. Derfor kan det være en god idé med professionel assistance. Det vil vi gerne hjælpe dig med. Vi kan hjælpe dig med at finde de værktøjer, som besvarer de vigtigste spørgsmål for dig. Vi kan hjælpe med rådgivning, så du får en skræddersyet opsætning af Google Analytics, som du  både kan forstå og handle efter. Med hjælp fra Google Analytics kan vi optimere din hjemmeside og tilrettelægge en strategi, der sikrer flere kunder i butikken.

Kompetencer og vidensdeling
Google Analytics er en af vores spidskompetencer. Vi arbejder dagligt med det, og vi følger selvfølgelig med på den udvikling, der konstant er på systemet. Vi elsker at dele vores viden med vores kunder. Vælger du at arbejde med os, kan du være sikker på, at du får et bedre kendskab til Google Analytics, og du vil kunne arbejde med det selvstændigt hen ad vejen. Vi tilbyder også træning i brugen af Google Analytics, så du selv fremadrettet kan bruge det til at vedligeholde din online markedsføring.

 

Vi kan hjælpe dig med:

  • Data indsamling: Via Google Analytics analyserer vi og målretter din indsats baseret på dine potentielle kunders adfærd på din hjemmeside.
  • Analytics-optimering: Vi opsætter Google Analytics efter dine behov, så I har alle relevante informationer tilgængelige for jer.
  • Adwords-statistikker og data: Har du Google Adwords kampagner er Google Analytics en absolut nødvendighed. Vi opsætter Google Analytics, så du kan se om dine Adwords budgetter står til mål for din omsætning.
  • Vidensdeling: Vi vil meget gerne træne dig og dit personale til at bruge og få gavn af Google Analytics i hverdagen.