MENU

Inspirationsaften
Markedsføring på sociale medier

Kom i nærkontakt med din målgruppe og udnyt de sociale medier, som er relevante for din virksomhed. Få gode råd og vejledning omkring YouTube, Facebook, LinkedIn, Instagram og Google My Business (i stedet for Google+). 

26. september 2018 – Videncenter Thy-Mors, Silstrupparken 2, 7700 Thisted kl. 18:30 – 21:00

Gå til begivenhed på facebook

Markedsføring på sociale medier

En klog person sagde engang: "Du skal møde dine kunder dér hvor de er!" Når det kommer til de sociale medier så passer den sætning fuldstændig præcist. Ud over at møde kunderne der hvor de er, så skal vi også huske at møde dem på deres præmisser. De sociale medier er platforme, hvor brugerne selv skaber deres indhold og interagerer med det. Det er et medie der bygger på fællesskab, interaktion og dialog. Brugerne kan vælge enten at være passive eller aktive deltagere af det indhold som de selv skaber. Deraf stammer ordet "Viral markedsføring". Men hvordan får man succes med dette som en virksomhed? Hvad kan de forskellige sociale medieplatforme tilføre af værdi til en virksomhed? Og hvordan opfører man sig på disse platforme således man undgår shitstorme og i stedet får succes med sit arbejde og investering? 

Det er nogle af de spørgsmål vi gerne vil hjælpe dig og din virksomhed med at få svar på. 

Vi håber at vi kan gøre dig lidt klogere på nogle af disse spørgsmål den 26. september. 

Kontakt:

Her hos Vizuall er vi i øjenhøjde med vores kunder - og vi vil så gerne snakke med dig.

Kontakt mig på tlf.: 91 23 06 87
eller email: lars@vizuall.dk

Facebook

Facebook er uden tvivl den mest brugte sociale platform, hvor allerflest mennesker dagligt er til stede. Dermed er det også den platform, hvor de fleste potentielle kunder befinder sig. Eller måske din næste dygtige og kompetente medarbejder. Du har sikkert allerede en side på Facebook der repræsenterer din virksomhed. Og du har sikkert også allerede prøvet at booste dine opslag. Uanset om du har lavet boost eller ej, så er der helt sikkert noget for dig at komme efter her. Vi kommer til at gennemgå både, hvad du bør gøre og hvad du ikke bør gøre. Vi kommer til at tale om at få nye kunder via Facebook, sælge sine varer og services via Facebook, hvor godt det er at booste med snusfornuft og mange andre ting. 

YouTube

Mange tror at Youtube handler om videoer og ikke ret meget andet. Men Youtube er meget mere end det. Faktisk er det en social medie platform i sig selv. Youtube er et af de sites i verden, der har allerflest besøgende per dag. Og de besøgende er sociale! De liker, deler, kommenterer og linker til det gode indhold. Rigtig mange virale kampagner stammer fra Youtube. Det er her de bliver født, det er her de bliver liket og delt ud på de øvrige sociale medie platforme. Youtube kan gøre underværker for din virksomhed. Det er der slet ingen tvivl om. Om du vælger at lægge dine videoer op selv, eller om du vælger at annoncere på Youtube. Begge dele kan næsten med garanti give succes. 

Google My Business

En af vores egne spidskompetencer er Google My Business, der er et effektivt redskab til at reklamere for din virksomhed lokalt og nationalt. Med Google My Business kan du med artikler, billeder og andre features skræddersy din fremtræden på Google's egen søgemaskine. Og du kan endda tilføje og håndtere ting som åbningstider, anmeldelser og video. Google My Business har en dokumenteret effekt. Den gør en mærkbar forskel. Den giver simpelthen flere relevante besøg på din hjemmeside og den sørger for, at du fremtræder som du ønsker det på Google, Google Maps osv. 

Instagram

På ydersiden er Instagram sig selv. Det har altid handlet om billederne, gerne med filtre og effekter på, så tingene kommer til at se ekstra lækre ud. Bagved Instagram er der sket rigtig meget. Facebook har købt firmaet, og alene dette gør at der er nye muligheder i Instagram som kan tilføre værdi til din virksomhed. Instagram er et af de mest brugte sociale medie platforme der findes. Brugerne har altid været meget loyale, og siden Facebook overtog er det kun gået fremad. Spørgsmålet er om din virksomhed passer til Instagram. Men er der et match så er der rigtig gode muligheder for at få succes på Instagram.

LinkedIn

Er LinkedIn blot en kopi af Facebook, hvor vi påtager en identitet formet efter vores job? Eller er LinkedIn noget helt andet? Er det overhovedet noget der kan tilføre værdi i din virksomhed? Og hvad kan din virksomhed få ud af dette sociale medie? Det er nogle af de ting vi vil gennemgå den 26. september i Videncenter Thy-Mors. Mange virksomheder ved ikke helt hvad de kan gøre på LinkedIn, og mange medarbejdere har berøringsangst med mediet. Det gør ofte at man ikke får nok værdi ud af at være på LinkedIn. Og det er en skam - for der er masser at komme efter. 

Thy Erhvervsforum

De fleste iværksættere og ejerledere i dagens Danmark vil helt sikkert kunne nikke genkendende til vigtigheden af at være på forkant med emner som salg, pension, investeringer, kommunikation mv.

En viden der kan være med til at du når dit mål, som iværksætter eller at din virksomhed opnår mere succes.

Derfor har Thy Erhvervsforum netop udviklet 12 tema-arrangementer som er GRATIS for medlemmer, og vil blive afholdt over 12 aftener a 2 ½ time gennem 2018.

Der er inviteret spændende oplægsholdere til hver aften, både lokale forretningsfolk men også udefrakommende fagfolk. De kommer med ny inspirerende viden som er både nødvendig og værdifuld for både iværksættere og ejerledere.

Erhvervskonsulent Tommy Møllgaard Siim: “Vi har tidligere haft stor succes med lignende kurser, og har også fået flere forespørgsler på at gentage succesen –  derfor er vi glade for at kunne tilbyde dette spændende og brede temaforløb, som dækker mange af de emner man står overfor – både som iværksætter og som ejerleder.”

 

Gå til begivenhed

Vizuall byder dig velkommen hos Videncenter Thy-Mors

Vi spørger dig lige igen. Udnytter din arbejdsplads de sociale medier? Hvis ikke så vil vi gerne byde dig velkommen til en aften i selskab med os og Thy Erhvervsforum.

Hvis du kommer forbi så vil vi gøre alt for at du vil komme i nærkontakt med din målgruppe og udnytte de sociale medier, som er relevante for din virksomhed. Vi vil give gode råd og vejledning omkring YouTube, Facebook, LinkedIn, Google My Business og Instagram.